کد مطلب: 170931
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري:
حق و حقوق مردم استان چهارمحال ‌و بختياري در مسئله آب فداي لابي‌گري‌هاي و بازيگري‌هاي سياسي نشود
تاریخ انتشار : 1395/08/17 09:31:27
نمایش : 1413
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: نگراني‌ و دغدغه‌اي که در اصل مسئله آب وجود دارد آن است که مبادا حق و حقوق مردم استان چهارمحال‌ وبختياري در مسئله آب فداي لابي‌گري‌هاي و بازيگري‌هاي سياسي شود و استان به حقي که در مسئله آب دارد، نرسد.














به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلي نکونام نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در نشست ماهانه ائمه جمعه استان به مسئله آب استان اشاره کرد و گفت: اين روزها مسئله آب در استان به يکي از مسائل جدي و مطالبات مردمي تبديل شده است که طبعا ائمه جمعه نيز در اين مسئله مي‌خواهند نقش صحيح و تاثيرگذار مطابق با شرايط و امور حاکم، داشته باشند که هم وظيفه انجام شود و هم تبعات نداشته باشد.

وي اختلاف بين مسئولان استان و وزارت نيرو بر سر ميزان برداشت آب اين استان را يکي از دغدغه‌هاي جدي اين روزها در مسئله آب استان بيان ‌کرد و تصريح کرد: وزارت نيرو مدعي است که استان چهارمحال ‌وبختياري طلب چنداني از آب ندارد و تقريبا نزديک ميزان تخصيصي برداشت داشته است درحالي که مسئولان استان معتقد هستند استان خيلي کمتر از مقدار تخصيصي برداشت نموده و فاصله زيادي با آن مقدار دارد.

نصب کنتور هوشمند مطالبه جدي مسئولان استاني از وزارت نيرو است

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه تنها راه شفاف شدن ميزان برداشت آب استان نصب کنتورهوشمند است افزود: مطالبه جدي مسئولان استان از وزارت نيرو براي رفع اين اختلاف نصب کنتور هوشمند است و وزارت نيرو در اين راستا بايد به شکل جدي و با سرعت و به دور از هرگونه بهانه‌تراشي اعم از نبود اعتبار و مرسوم نبودن نصب کنتور و امثال اين‌ها، نسبت به نصب کنتور هوشمند سريعاً اقدام کند.

نکونام خاطرنشان کرد: در چنين استاني که اختلاف در برداشت آب بسيار قابل توجه و حساسيت برانگيز است و بي‌توجهي نسبت به آن تبعات سنگين و جبران‌ناپذيري را براي استان و کشور به دنبال خواهد داشت بايد ميزان برداشت آب شفاف و دقيق از طريق کنتور هوشمند مشخص شود.

وي توجه جدي به حق و حقوق مردم استان چهارمحال‌ وبختياري در مسئله آب را از ديگر دغدغه‌هاي امروز در مسئله آب عنوان کرد و افزود: نگراني‌ و دغدغه‌اي که در اصل مسئله آب وجود دارد آن است که مبادا حق و حقوق مردم استان چهارمحال‌ وبختياري در مسئله آب فداي لابي‌گري‌هاي و بازيگري‌هاي سياسي شود و استان به حقي که در مسئله آب دارد، نرسد.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مطالبه جدي مردم از مسئولان به ويژه وزارت نيرو آن است که حق و حقوق استان و مطالباتي که دارند در مسئله آب به شکل جدي مورد توجه قرار گيرد تا آب مايه اختلاف و تفرقه در بين مردم، اقوام و استان‌ها نشود.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه شأن و جايگاه ائمه جمعه در مسئله آب نيز اقتضاء مي‌کند که مسائل اصلي و ريشه‌اي در اين مسئله بيان شود و از ريز شدن در مسائل به شکل جدي خودداري کنند افزود: ريز شدن در اين مسئله نه‌تنها مايه اختلاف بين مردم شهرها و روستاها با يکديگر خواهد شد بلکه شأن و جايگاه امامت جمعه را مخدوش مي‌کند.

وي ادامه داد: بنابراين مطالبه و حرف همه مسئولان، مردم و دغدغه‌مندان و دلسوزان استان در خصوص مسئله آب به مسئولان ملي و وزارت نيرو بايد تأمين حق و حقوق مردم استان باشد و سخني غير از اين نيز نبايد وجود داشته باشد و از هرگونه اختلاف در اين أمر پرهيز شود که مايه سو استفاده دشمن نشود.

امام جمعه شهرکرد در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خاطرنشان‌ کرد: مردم نيز در مسئله آب با نهايت عقلانيت و تدبير مطالبات خود را پي خواهند گرفت و بهانه به دست بيگانه نمي‌دهند و بيش از حق خود هم مطالبه‌اي ندارند.

برخي افراد و تريبون‌ها به طور کاملا حساب شده جايگاه ائمه جمعه و نمازهاي جمعه را تضعيف مي‌کنند

نکونام بر حفظ شأن و جايگاه ائمه جمعه تاکيد کرد و گفت: متأسفانه در کلان امر ائمه ‌جمعه با کرامت و تکريم پشتيباني و مديريت نمي‌شوند.

نماينده ولي‌فقيه در استان با تاکيد بر اينکه نارسايي‌ها و کمبودها نبايد ائمه جمعه را از عمل به رسالت اصلي خودشان باز دارد تصريح‌کرد: اگر چه تشکيلات حمايت درست و درخورشأن و جايگاهي از ائمه جمعه ندارد و متأسفانه از نواحي برخي افراد و تريبون‌هايي هم به طور کاملا حساب شده جايگاه ائمه جمعه و نمازهاي جمعه را تضعيف مي‌کنند، اما ائمه جمعه بايد با بردباري و صبر به رسالتي که بر عهده آنان گذاشته شده است، عمل کنند که البته بيان مطالبات و دغدغه‌ها به جاي خودش محفوظ است و به موقع خود بايد بيان شود.

نکونام تصريح‌ کرد: ائمه جمعه با تمام اين مشکلات و نارسايي‌هايي که با آن مواجه هستند مي‌توانند ۹۰ درصد از اين مشکلات را با نوع مديريت خودشان برطرف کنند.

امام جمعه شهرکرد در پايان خاطرنشان‌کرد: بنده در طول اين ۲۷ سالي که در کسوت امامت جمعه قرار دارم به اين نتيجه رسيده‌ام که امام جمعه بايد روي پاي خودش بايستد و مديريت و اداره أمور مربوط به خودش را خودش به دست گرفته و مديريت نمايد و وابسته به دولت‌ها و مسئولان نباشد و مردم هم به خوبي به نقش ائمه‌جمعه واقف هستند و حمايت و پشتيباني لازم را خواهند داشت.








انتهاي پيام/570ه/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg